Tävlingsprogram

Nedan kan du se kommande och spelade tävlingar på Hörlycke. Vill du skriva ut och sätta tävlingsprogrammet för 2024 på kylskåpet så använd knappen nedan. Finns även knappar för tävlingsvillkor och lokala regler.

På Hörlyckes tävlingar är både medlemmar och icke medlemmar välkomna och det räcker att du har ”klubbhandicap” (hcp 54) för att vara med. Regler för de olika tävlingsformerna gås alltid igenom vid gemensam samling innan start och tävlingssystemet sköter beräkningarna för resultatlistan.

Alla tävlingar på Hörlycke spelar vi framförallt för att ha en kul dag på golfbanan och få alla att uppleva samhörighet. Vi har inga ambitioner att ha ett digert och ”fint” prisbord – värdet på prisbordet är alltid c:a 50% av tävlingsavgifterna.

Så tveka inte att anmäla dej – tävlingsledningen hjälper till att om nödvändigt sätta ihop lag och att skapa en startlista som blandar rutinerade med mindre rutinerade spelare.